Back to overview

fonQ SLUIT KETENPARTIJEN AAN OP SUPPLY CHAIN PORTAL

.... een populaire webshop met een assortiment gericht op wonen, koken & tafelen, tuin & balkon en huishouden. Naast Nederland opereert fonQ ook in België.

 

Verzamelen en beheren van artikelgegevens.

Variant 1: voor de inkoop van bestaande artikelen.

Leveranciers kunnen artikelcatalogi en voorraadgegevens uploaden. Dit kan simpel via de API of via Excel oploads.

De artikelcatalogi staan daarna in de Portal en vervolgens kan gekozen worden welke artikelen hiervan bestelbaar zijn. De Portal biedt beheersfunctionaliteit voor de artikel gegevens.

Variant 2: voor de inkoop van nieuw te ontwikkelen artikelen.

Een workflow begeleidt de sample processen en het verzamelen en vastleggen van fysieke en administratieve artikelgegevens. De Portal biedt beheersfunctionaliteit voor de artikelgegevens.

 

Afstemmen van inkooporders met leveranciers.

De Portal presenteert de inkooporders aan de juiste leverancier.

De leverancier geeft aan of aan de vraag in de inkooporders voldaan kan worden en er kan afgestemd worden over leverdatum, leveraantallen en kwaliteit.

De wijzigingen en afwijkingen op inkoop orders worden overzichtelijk bijgehouden. Ook is er een duidelijk overzicht van de status van de inkooporders. 

De Portal bewaakt de voortgang en geeft alerts bij afwijkingen of voortgangsproblemen. Alle betrokken ketenpartijen hebben hetzelfde beeld van de status, de voortgang en de eventuele afwijkingen op de inkooporders.

Ook worden EDI berichten geimporteerd en geëxporteerd.